مقاله خبر وتبلیغات درامد زایی
مقاله خبر وتبلیغات درامد زایی

مقاله خبر وتبلیغات درامد زایی


تبدیل هواپیمای مسافربری 100 نفره به رستوران در تبریز!

هواپیمای فوکر 100 شرکت ‌آسمان که چندین در فرودگاه بین‌المللی تبریز از باند خارج شد و آسیب‌های فراوانی دید، به یک رستوران در تبریز فروخته شد تا شاهد شکل گیری یکی از نخستین هواپیمای تغییرکاربری داده شده در ایران باشیم؛ اتفاقی که به نظر می‌رسد می‌بایست خیلی پیش از این آغاز می‌شد.

هواپیمای فوکر 100 شرکت ‌آسمان که چندین در فرودگاه بین‌المللی تبریز از باند خارج شد و آسیب‌های فراوانی دید، به یک رستوران در تبریز فروخته شد تا شاهد شکل گیری یکی از نخستین هواپیمای تغییر کاربری داده شده در ایران باشیم؛ اتفاقی که به نظر می‌رسد می‌بایست خیلی پیش از این آغاز می‌شد و تلاش برای تیک آف هواپیما به هر قیمتی از روی باندهای ایران از سال‌ها پیش اجرایی می‌شد.

به گزارش «تابناک»، وقتی در درون شهر تبریز گشتی بزنید و در محیط اطراف اندکی تامل کنید، یکی از شگفتی‌هایی که خواهید دید، پارک یک هواپیمای غول پیکر در هواپیمای یک مجموعه ویلایی است؛ مجموعه‌ای که باند مسافربری ندارد تا تصور کنید با «جان تراولتا»ی تبریزی‌ها طرف هستیم! بنابراین تعجب و حیرت از قرار گرفتن یک غول سفید در خانه‌ای در تبریز رهایتان نخواهد کرد؛ اتفاقی که برای خبرنگار «تابناک» نیز رخ داد و با حضور در این شهر پیگیر این اتفاق شگرف شد.

منابع  و مردم محلی درباره این هواپیما به خبرنگار «تابناک» اعلام کردند این هواپیما دچار سانحه شده و سپس به واسطه آنکه هزینه تعمیر و بازگرداندنش به روی باند بالا بوده، ترجیح داده شده به عمر این پرنده غول پیکر پایان داده شود و به همین دلیل بدنه هواپیما پس از خروج تجیهزاتش، به یک کافی شاپ فروخته شده است. با بررسی این فوکر 100 مشخص شد که این هواپیمای 24 تنی از مواد مختلف تشکیل شده اما اصلی ترین مواد مصرفی، آلیاژ «آلومینیوم لیتیوم» است که حدود 6 تن از وزن هواپیما را تشکیل می‌دهد و اگر بر این اساس فروخته شده باشد، حدود 40 تا 100 میلیون تومان برای بدنه این هواپیما می‌توان قیمت گذاری کرد.

البته مشخص نیست این هواپیما به این شکل فروخته شده تا وزن 24 تنی هواپیما در زمان فروش در نظر گرفته شده و قیمت این هواپیما چندصدمیلیون تومان توافق شده و یا اساساً فرمول وزنی در نظر گرفته نشده و یک عدد توافقی سوای وزن و کیفیت ماجرا برای فروش این هواپیمای خارج از رده در نظر گرفته شده اما به هر صورت این هواپیما به هر قیمتی برای تغییر وضعیت به رستوران فروخته شده باشد، می‌توان با بازسازی اش به خصوص در داخل، به آنچنان رستورانی جذابی تبدیلش کرد که به عنوان نخستین رستوران هواپیمایی با چنین ابعادی در ایران، جزو جاذبه های توریستی تبریز شود.


 تبدیل هواپیمای مسافربری 100 نفره به رستوران در تبریز!


ابتدا تصور شد این هواپیما، همان هواپیمای سقوط کرده در سانحه ارومیه است و گمان رفت که این هواپیما از ارومیه به تبریز آورده شده که باعث تاثر شد چرا که به هر صورت می‌توانست نشانه مرگ عده‌ای از هموطنانمان باشد اما عدم تکه تکه بودن هواپیما و همچنین بررسی‌های بعدی که نشان داد هواپیمای سقوط کرده در ارومیه یک بوئینگ 727 بوده، مشخص نمود این هواپیما قربانی یک حادثه دیگر است.

مطابق با برنامه پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی تبریز، این پرواز مربوط به شرکت آسمان به شماره 773 و نوع هواپیما 100 F بود که حدود ساعت 20 پنج‌شنبه شب فرودگاه مهرآباد را به سمت فرودگاه تبریز ترک کرده بود، حدود ساعت 22 پنج‌شنبه‌ 4 شهریورماه 1389 پس از نشستن بر روی باند فرودگاه تبریز، به دلیل لغزندگی باند در شرایط بارانیِ روز وقوع حادثه و عدم قدرت عمل ترمزهای هواپیما برای کنترل وضعیت، هواپیما از باند منحرف و به داخل کانال حاشیه‌ باند سقوط کرد. این حادثه هرچند کشته‌ای نداشت و تنها دو تن مصدوم را در پی داشت اما پایان دوران پرواز این هواپیما بود و آغاز بر پروسه تغییر وضعیت این فوکر 100 محسوب می‌شد.

منابع محلی نیز در این باره گفتند که این فوکر 100 در تاریخ 1994 میلادی ساخته شده و در خدمت ناوگان هوایی کره بوده و پس از آن هواپیمایی آسمان خریداری کرده و پس از حادثه مورد اشاره، به علت عمل نکردن ترمز و سر خوردن در باند به علت بارندگی به داخل کانالی افتاده و از ناحیه دماغه مورد آسیب شده بود و پس از خریداری توسط یک شخص و توسط متخصصان بومی با باز کردن بالها، دم و موتورها و سایر قطعات به فضای سبز استخر پرتور یکی از تالارهای پذیرایی تبریز انتقال داده شده و هم اکنون بالها و دم سوار شده و قابل مشاهده است و به عنوان رستوران هوایی قراره استفاده کنند.

اتفاقی که در تبریز رخ داده، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که در دیگر کشورها رخ می‌دهد اما به واسطه محدودیت‌های کشورمان برای واردات هواپیمای با عمر کم، به جز یک مورد که سال‌ها پیش رخ داده، تاکنون عملیاتی نشده بود اما این اتفاق می‌تواند آغاز بر ایجاد ده ها رستوران غول پیکر با بدنه هواپیماهای مستهلک در کشور باشیم؛ هواپیماهایی که در کشورمان بارها حکم تابوت پرنده را داشته و کشورمان را دارای پرحادثه ترین خطوط هوایی نموده و امید اینکه اقدام آسمان، توسط سایر شرکت‌های هواپیمایی داخلی نیز پیگیری شود و ارزش جان مسافران هواپیمایی اولویت نخست باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 29 تير 1392برچسب:تبدیل هواپیمای به رستوران ,

|
 


به وبلاگ من خوش آمدید
goookkpptm@gmail.com

 

محمد
minasazesh

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مقاله خبر وتبلیغات درامد زایی و آدرس accant1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





تبادل لینک اتوماتیک
jتبلیغات
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

 

 

زندگی دردناک و عجیب سرسخت ترین زنان دنیا
ریش سیبلهای استثنایی
دوست واقعی
عجیب‌ترین وسایل شکنجه در قرون وسطی
منتظر ارزانی خودرو نباشید
دوست دارید فرزندتان قد بلند باشد
تصاویر خلاقانه ازاین کودک
تصاویر دختری که برای خودش مراسم ختم گرفت
تظاهرات زنان در نیجریه: شوهر می خواهیم
قدیمی‌ترین صورت دنیا
پرچم های خوردنی 17 کشور
جریمه 53میلیونی برای دیر برگرداندن کتابی به کتابخانه
حراج با ارزش ترین الماس صورتی جهان به قیمت 180 میلیارد تومان
مشهورترین مانکن کودک جهان
آگهی استخدام ساعت ساز برای تنظیم 1000 ساعت ملکه بریتانیا
سخنان روحانی در فرودگاه جان اف کندی
افشای پشت پرده دعوای دایی و قهرمانی
آرایشگاه در قاره آفریقا فقط آرایشگاه نیست!
علاقه بیش از حد به ماشین
تصاویردختربچه ای که با دو دندان بدنیا امد
مسابقه « دختر شایسته جهان اسلام» با حضور نماینده ای از ایران!
تونل عشاق
پديده چند همسري در آمريكا
بزرگترین سایت همسریابی دنیا در دستان یک زن
با هفت خواهر زیبا و عجیب آشنا شوید
معمای زن زندانی در اینترنت!
کشف قدیمترین نامه
بان‌کی‌مون از توافقات کری و لاوروف در زمینه سلاح‌های شیمیایی سوریه استقبال کرد
مکانهای عجیب برای زندگی
کانادا فهرست اموال دولت ایران را منتشر کرد
دردسرهای تغییر جنسیت برای یک زوج جوان +عکس
دردسرهای تغییر جنسیت برای یک زوج جوان +عکس
دختر شایسته
پارک زیر اب
روستایی که پس از پنج سال بازگشت!
دلیل بسیار جالب زنان افغانی برای مدل راه رفتنشان
نامه بسیار جالب دختری به همسرش آینده اش
اقدام جالب یک زن ورزشکار برای خرید خانه ای لوکس!
عکس های دیدنی از اوباش ترین زن در تهران
ازدواج یک غول با کوتاه ترین زن دنیا
نامردی
فرق مامان وبابا
کمبود محبت
تفاوت امتحان دادن دخترها وپسرها
سنگ قبرهایی که شاید ندیده باشید+تصاویر
3 تحول مهم در پرونده تحریم های ایران در یک روز + اسناد
حذف‌ شعر‌ جنجالی‌ از کتاب ابتدایی
راز بقای اسد و دلیل آمریکا برای "حمله جمع و جور"
نتایج کنکور دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد
محمدرضا شجریان: شرایط مناسب باشد، کنسرت هم می‌دهم

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: